torsdag 7 april 2011

Det där med unga män...

I helgen var vi nere i Malmö på min kära svägerskas 40-årskalas. Jag fick sitta bredvid Olas kusin, Andreas. Vi hade himla trevligt, och efter det har jag formulerat en tanke som jag haft på känn ett tag, men inte riktigt fått till.
Jag har ju länge sagt att om jag inte hade Ola så skulle jag vilja ha en yngre man, för de är lättare att umgås med. Och nu tror jag att jag har listat ut varför. Med killar som passerat 30, och ännu värre de som är äldre, typ farbröder, så finns alltid könet med som en faktor. De ser en alltid som i första hand kvinna, och har därför vissa förväntningar på en. Yngre killar ser en som i första hand människa. Det kan ju vara för att de inte ser en som på något vis attraktiv, vad vet jag, men det är lättare när inte nån sorts bild av vad en kvinna är står i vägen för samtalet.
Jag bondade lite med Åsas grannfru också på festen. Hon sa en ganska rolig sak. Ola sa nått om att jag är feminist. Hon sa: Ja, det kan jag tänka mig. alltså på ett bra sätt.
Hon var ju jättegullig och så, så jag ville inte fråga om hur hon menade, men lite nyfiken blir man ju...
Jag hade en till reflektion också, som kom till mig imorse, men jag orkar aldrig läsa långa blogginlägg själv, så jag slutar här...
Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar