torsdag 22 augusti 2013

De dejtbara

Idag har kanal 5 premiär för ett nytt program, De dejtbara. Det är om Bonde söker fru, men med den skillnaden att deltagarna inte är bönder utan funktionsnedsatta. Namnet tyder ju på att produktionsbolaget som kläckte denna eminenta idé egentligen inte tycker att de här människorna är dejtbara, eller?

Tidigare i år hade 4ans Biggest Loser tema "gå ner i vikt så att du kan träffa nån".

Men vad är det för fel?! Vad försöker tv lära oss? Att är du tjock måste du bli smal för att kunna träffa någon, och är du funktionsnedsatt behövs ett särskilt program för bara sånna som dig.
Jag är så hjärtinnerligt trött på alla normer! För att träffa någon - av motsatt kön, så klart - så måste du vara smal, snygg och normal. Sen ska du skaffa 1,9 barn, om du inte är en hipster för då är det inne att ha fyra barn.
Vad jag tycker är mer intressant än hur tjocka människor kan hitta kärlek är hur det kommer sig att elaka, inskränkta och dumma människor gör det. Skulle ingen kunna göra programmet Rasist hittar en vän? Eller Mansgris och kärleken. För är vi inte alla överens om att det är insidan som är det viktigaste? Det fick man ju lära sig när man var liten i alla fall.

Här hade jag ju kunnat lägga in en bild, men eftersom mitt förra inlägg har en bild på Sarah Dawn Finer, som är en av Sveriges snyggaste kvinnor, så behövs inte det.


2 kommentarer:

  1. Hahaha "Rasist hittar en vän", sjukt bra programidé :) Egentligen det enda jag har att kommentera, jag håller med dig i övrigt så har inte mycket mer att säga.

    SvaraRadera