tisdag 10 juni 2014

Jag blir så fruktansvärt arg...

... på vänstertyckare som antyder att nuvarande regering skulle göra gemensam sak med SD för att få fortsätta regera.
Nu senat i Aftonbladet, rakt ut bara. Fredrik Reinfeldts smutsiga valrörelse
Vem är det som är smutsig, undrar jag.
Sittande regering har gjort upp med Miljöpartiet om arbetskraftsinvandring och migrationspolitik för att SD inte skulle få inflytande i de frågorna. I Sverige hade facken tidigare veto om vilka som skulle få komma hit genom arbetskraftsinvandring. Den möjligheten har regeringen tagit bort. S vill återinföra den. (Det här är ämne för ett helt eget inlägg, men S tycker på allvar att facken är bättre än arbetsgivarna att bestämma vilka som ska få komma till Sverige och arbeta. Vem är det som är främlingsfientlig?)
Den som tittar på riksdagsdebatter, eller för den delen debatten i kommunfullmäktige i Sollefteå, vet att regeringen och oppositionen i Sollefteå (det är samma partier) är stenhårda i sin kritik av SD.
Jag tror inte att Karin Pettersson ens tror att ett samarbete mellan SD och regeringen skulle bli verkligt. Jag tror att hon bara skriver det för att smutsa ner. Och det är så fult!
Tror hon att Folkpartiets valarbetare skulle lägga en enda dag på kampanjande om vi trodde att regeringen skulle samarbeta med SD? Det tror inte jag.
Skulle Centerns väljare rösta på Centern om det var ett sådant samarbete som hägrade? Knappast.

Jag minns så väl hur det var efter förra valet. Hur vi som är engagerade i Allianspartierna knappt kunde glädjas över den historiska händelsen att en borgerlig regering fick sitta kvar. Det har aldrig hänt tidigare i Sveriges historia, men vi kunde inte vara glada, för det fanns en stor spottloska i glädjebägaren.
Skulle Birgitta Ohlsson, som är en av de mest drivande feministerna och HBTQ-aktivisterna i Sverige sätta sig i en regering med Jimmie Åkesson? Tillåt mig skratta!

Det finns säkert saker att kritisera regeringen för, särskilt om man är ledarskribent på en sossetidning. Men kritisera för något som är sant då! Hitta inte på en massa skit!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar