onsdag 5 januari 2011

Hur en riktig kvinna ska vara...

Idag brann det lite i mitt feministiska hjärta. Eller kanske gick det en säkring i huvet, jag vet inte riktigt vilket...
I alla fall satt jag och tittade på Leilas Home delivery. Hon lagade mat med Erik och Mackan. De var roliga och grabbiga och lite stojiga, medan Leilas uppgift var att vara den ordentliga, duktiga, som säger åt dem att inte äta upp chokladsåsen och uppföra sig ordentligt. Samtidigt fnissar hon förtjust över killarnas tokeri.
Men vad fasen, har vi inte kommit längre? Kan inte tjejer få vara roliga? Måste det vara tjejers uppgift att hålla reda på odågor till pojkar?
Jag vet, så här är det alltid. Men det blev så sjukt tydligt så nånting kokade över i mig. Det gjorde det däremot inte hos Leila, för hon är så duktig så det skulle aldrig koka över för henne.  


Maten såg god ut i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar