måndag 21 oktober 2013

Dinosaurer vandrar på jorden

Det är sant! Vi trodde att de var utdöda, men de lever och frodas.

För ett tag sen var jag på ett politiskt möte där folk från olika partier var med. Innan mötet började så satt vi och småpratade sådär som man gör med folk man inte känner jätteväl, men ändå tillräckligt väl för att samtalen ska flyta på.
Och då hör jag det! En man drar ett "om kvinnan är borta från spisen är hon på rymmen"-skämt. Vad fasen? Innan förmiddagsfikat... Ska man behöva stå ut med sånt?
Nån annan av gubbarna hakade på.
Jag kände lite grann att jag borde säga nånting, men jag blev så förvånad över att se dinosaurer ute och röra på sig, så jag kom mig inte för...
Några frågor som man kan ställa sig här är:
Tycker de på riktigt att de här "skämten" är roliga?
Tror de att de är lite fräna som som vågar vara mansgrisar (eller dinosaurer)?
Tycker de att det är ett trevligt sätt att bete sig när det finns kvinnor med?

Alltså om folk vill vara dinosaurer i sitt eget hem, typ när de sitter i bastun med grabbarna, ja men var det, då. Alltså inte bra men vad fasen... Men när man representerar sitt parti och sina väljare, vill man vara en dinosaur då? Jag skulle hoppas att man inte vill det. Men det är tydligen fel.

Jag tänker inte säga mer om partitillhörigheten på dinosaurerna än att de inte tillhör Folkpartiet.
De måste ju förstå själva att de framstår som idioter? Och nästa fundering... Finns det inte bättre representanter i partierna än så här? I så fall har vi ett demokratiskt problem. Faktiskt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar